?

פעולה בנושא חסר לך!

מהלך הפעולה:

משחק "חי-גוסס-מת": משחק מסירות עם כדור. כל המשתתפים עומדים במעגל ומוסרים את הכדור מאחד לשני, מי שלא תופס: בפעם הראשונה "חולה" - ממשיך לשחק בישיבה על הברכיים, בפעם השניה "גוסס" - ממשיך לשח בישיבה על הרצפה, בפעם השלישית "מת" - ממשיך לשחק בשכיבה על הרצפה עד שנפסל סופית.

משחקים את משחק "הטבעת" (מחלקים את הקבוצה ל-2, ומתיישבים בשתי שורות קבוצה מול קבוצה. המדריך נותן לחניך הראשון מאחת הקבוצות טבעת/אבן/גולה/גומיה. החניכים בקבוצה זו צריכים להעביר את הטבעת בתוך כפות הידיים (ראה נספח 2) שלהם מאחד לשני עד לסוף הקבוצה בלי שקבוצה ב' תזהה איפה נמצאת הטבעת. הטבעת לא צריכה לעבור עד החניך האחרון, המטרה היא שהטבעת תשאר איפשהו באמצע כך שהקבוצה השניה לא תוכל לדעת בקלות היכן הטבעת. כאשר הקבוצה סיימה להעביר כל החניכים בה מורידים את ידיהם על הברכיים (יד על כל ברך) בלי שקבוצה ב' תיראה אצל מי הטבעת. כעת, על הקבוצה השניה לגלות אצל מי הטבעת, כל אחד מהחניכים בקבוצה ב' מהמר בתורו על יד אחת של חניך מקבוצה א' שבה לדעתו נמצאת הטבעת. אם הטבעת באמת נמצאת ביד שנבחרה הקבוצה השנייה ניצחה ומחליפים בין הקבוצות.), משחקים כרגיל מלבד פרט אחד - משתמשים ביד אחת בלבד... אם החניכים לא הכירו את המשחק לפני הפעולה מומלץ לשחק מספר משחקים כמו המשחק הרגיל ורק אח"כ להוריד יד אחת.

המדריך מספר את סיפור "העיירה המושלמת" (נספח 1) ומפתח דיון קצר:

#מה היתה הבעיה בתינוק עם שתי הרגליים?

#רגע, רגע, מדובר באי או בנו? אנחנו דור יתום, בלי מקדש. התרגלנו לחיות בלי הדבר העיקרי - בית המקדש, מרכז החיים של העם היהודי!

#למה היה לנו קשה לשחק את משחק הטבעת ביד אחת בלבד? - בדיוק כך צריך להרגיש לנו כשאין בית מקדש, כאילו חסר לנו איבר חיוני שאי אפשר להמשיך בלעדיו. המשכנו ולמדנו להסתדר בלי, אבל זה לא המצב האידיאלי.

מדרש על חז"ל, שאחרי החורבן רבו פרושים מהיין, מהבשר, הכל בגלל שאיך אפשר לשתות יין שאי אפשר לקיים את מצוות ניסוך היין? איך אפשר לאכול בשר שקורבנות אין אנו יכולים להקריב? וכך הלאה והלאה. ראו חכמים שהעולם לא יכול להתקיים כך, ואמרו להם לשתות יין ולאכול בשר כי חייבים להמשיך לחיות. אך אנו, הרבה דורות הרבה, שכחנו את ההרגשה של "חיסרון המקדש". אותה הרגשה שלה' אין בית!

צ'ופר:

אפשר להביא את הסיפור כצ'ופר ואפשר להביא תפילה לבניין המקדש.

בציפייה לבניין המקדש!

16. העזרה

מטרות:

החניכים יכירו בחסרון המקדש בחייהם.

 קהל יעד: רב גילאי

עזרים נצרכים: כדור, טבעת, סיפור (נספח 1)

נספחים - קישורים להורדה: 

נספח 1 - סיפורנספח 2 - תמונה הטבעת