תמונה לדביר

פרשת וירא

שלום ילדים! מה שלומכם?

בשבוע שעבר הבטחנו שנסביר למה קוראים לירושלים בשם זה. ובכן, בפרשה שלנו מסופר שאברהם קרא להר הבית 'יראה'- "וַיִּקְרָא אַבְרָהָם שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא ה' יִרְאֶה, אֲשֶׁר יֵאָמֵר הַיּוֹם בְּהַר ה' יֵרָאֶה"

בשבוע שעבר ראינו שלירושלים קוראים 'שלם'- "מלכיצדק מלך שלם" אם נחבר את שני השמות, כמו שכתוב נקבל 'יראה-שלם' ובקיצור ירושלֵם (ובאמת ככה קוראים לעיר מפרשתנו והלאה). "ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו".

הי! אבל אנחנו אומרים היום ירושלַיִם, ולא ירושלֵם. למה? כמו שאומרים נעל ביחיד ונעליים בזוג, עין ביחיד ועיניים בזוג - כך גם אומרים ירושלֵם ביחיד וירושלַיִם בזוג.

ועכשיו תשאלו - הרי אין לנו עוד ירושלֵם! יש רק ירושלֵם אחת. אז מדוע אומרים ירושלַיִם? כאן יש לנו רמז לשתי ירושלים- ירושלם של מעלה (של הקב"ה) וירושלם של מטה (שאנו מכירים היום).

שנזכה לרצות כל כך את בנין המקדש ולתרום לבניינו מאהבה!

שבת שלום, דביר

לגרסת הדפסה לחץ

דביר וירא